Rezervasyon krizini otelci çözdü

İçmeler Mahallesi’nde tur acentesi tarafından 4 yıldızlı bir otelde beş odanın birden fazla kişiye satışı nedeniyle...

Rezervasyon krizini otelci çözdü

İçmeler Mahallesi’nde tur acentesi tarafından 4 yıldızlı bir otelde beş odanın birden fazla kişiye satışı nedeniyle kriz çıktı. Aileleri ile tatile gelen 20 kişi odalarının dolu olduğunu öğrenince otel önünde karton kutulara “ya parayı ya odayı öde” yazılarıyla beklemeye başladı. Otel sahibinin şehir dışından gelip ailelere parayı ödemesi ve başla otellerde yer temin etmesi ardından kriz çözüldü.

 İçmeler Mahallesi Kayabal Caddesi üzerinde bulunan 4 yıldızlı otelde saat:14.00 sıralarında tatilci krizi yaşandı. Türkiye’nin çeşitli şehirlerinden vatandaşlar, İzmir’de bir tur acentesi aracılığıyla İçmeler’de bulunan 4 yıldızlı otel de erken rezervasyon kampanyası kapsamında peşin ödeme yaparak oda ayırttı.Otele, aileleriyle gelen tatilciler, odalarının dolu olduğunu öğrendi. Aralarında senelik iznini alıp gelen ve bebekleriyle dışarıda kalan tatilciler ile otel yetkilileri arasında ağız münakaşası yaşandı. Çağrılan polis ekipleri otel içinde ve çevresinde güvenlik tedbiri alarak tatilcileri sakinleştirdi.İki saate yakın otel dışında kalan aileler bir sonuca ulaşamayınca basın mensuplarını, Muğla Valiliği’ni ve Kültür ve Turizm Bakanlığı’na arayarak şikâyet etmekte buldu.

İzmir’de işinden senelik izni alarak ailesiyle tatile gelen Nebi Yüksekli, mağduriyetlerinin giderilmesini istedi.Yüksekli: “ Yıllık iznimi bekledim iki oğlumla beraber iki hafta önce tur acente ile peşin para ödeyerek oda satın aldım. Görevli, odalar dolu sizi pansiyona yönlendireceğiz bir gün kalıp sonra alacağız dedi. Ben 4 yıldızlı otelde kalmak için tatile geldim. Baktık ki 20 kişi aynı durumu yaşıyormuşuz. İzmir’den Luyka adlı turdan oda satın aldık. Bizler mağduruz ve şikâyetçiyiz. Kültür ve Turizm Bakanlığı’nı şikâyet için aradığımda burasının 4 yıldızlı değil 3 yıldızlı olduğunu öğrendik. Yıldız, maddi ve manevi olarak her türlü dolandırıldık.Bizlerin mağduriyetinin giderilmesini istiyoruz. Çocuk, bebek ve kadınlarla aileler saatlerdir kapı dışında bekliyor” dedi.

Yaşanan kriz ile ilgili telefonla açıklama yapan Marmaris Kaymakamı Celalettin Yüksel, “ Otel yetkilileri ile görüşmelerimizi yaptık. Otel yetkilileri vatandaşlarımızın mağduriyetini gidermiştir. Otel sahibi vatandaşların paralarını ödeyerek başka otellerde yer göstermiştir” dedi.

Mersoy Otel yetkilileri, “ Yaşanan bu olay bizimle ilgili bir durum değildir. Acenteden oda satın alınmıştır. Acenteye odalarımızın dolu olduğunu söylemiştik. 30 yıldır turizm sektörü içindeyiz ilk defa böyle bir durumla karşılaştık. Üç otelimizin mülkü bize ait ve doludur. Mağduriyetlerin giderileceğini bildirmemize rağmen taşkınlık yapıldı ve otelimiz önünde eylem yapıldı. Durumu öğrendiğimde şehir dışından gelerek mağdur olduklarını iddia eden vatandaşların paralarını peşin ödedim. Bu vatandaşlara  başka otellerde yer gösterildi.Tur acentesinin hatasını bizler kapattık” dedi.

Şehir dışından gelen otel sahibi mağdur ailelerle görüşerek sorunların çözüleceğini söyledi. Peşin para ödeyerek tur acentesinin hatasını kapatan otel sahibi tatilcilerin yüzlerini güldürdü.Tatilciler başka konaklama tesislerine yerleşti.

YORUM YAZ

** Yorumunuzun sorumluluğu size aittir

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmadı. İlk yorumu siz yapın.

ÇOK OKUNANLAR

MARMARİS AJANDASI

Tümü