Sakartepe kazasının iddianamesi hazırlandı

Geçen yıl 13 Mayıs’ta İzmir’den Anneler Günü etkinliği için Marmaris ilçesine giderken Sakartepe rampasında meydana gelen tek taraflı trafik kazasında 24 kişi...

Sakartepe kazasının iddianamesi hazırlandı

Geçen yıl 13 Mayıs’ta İzmir’den Anneler Günü etkinliği için Marmaris ilçesine giderken Sakartepe rampasında meydana gelen tek taraflı trafik kazasında 24 kişi yaşamını yitirmişti. Kaza sonrası Muğla Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından kaza ile ilgili başlatılan soruşturma sonrası hazırlanan iddianame Muğla 1’nci Ağır Ceza Mahkemesi tarafından kabul edildi.
Kaza sonrası araç sahibi Bülent Çetindağ tutuklanırken, turu düzenledikleri ileri sürülen Murat Ceylan ve Aysun Özkamalı da tutuksuz yargılanacak. 24 kişinin öldüğü, 10 kişinin yaralandığı kaza ile ilgili ilk duruşma Muğla 1’nci Ağır Ceza Mahkemesinde 3 Mayıs 2018 tarihinde başlayacak. İddianamede dikkatsizlik ve tedbirsizlik sonucu birden fazla kişinin ölümüne sebebiyet vermek suçundan her sanık için 2 ila 15 yıl arasında hapis istendi.
Muğla 1’nci Ağır Ceza Mahkemesi tarafından kabul edilen iddianamede, 13 Mayıs 2017 tarihinde İzmir Buca ilçesinden Muğla’nın Marmaris ilçesine ‘Anneler Günü’ kutlaması için Armağan Sertbaş’ın kullandığı 03 FR 747 plakalı Midibüs ile Sakartepe rampasında aracın önce Belediye otobüsünü sollayarak sağ şeride geçtiği, aşırı hız nedeniyle 200 metre sonra virajı alamayarak orta refüjdeki beton bariyerlere çarparak takla atması sonucu şarampole düşmesi sonucu ölümlü ve yaralamalı trafik kazası meydana geldiği belirtildi.
Kaza sonrası yürütülen soruşturma kapsamında kazaya sebebiyet veren etkenlerin araştırılması için bilirkişi heyeti oluşturuldu. Bilirkişi heyeti, tutulan trafik kazası tespit tutanağında sürücü Armağan Sertbaş’ın Karayolları Trafik Kanunu’nun 52/1-a maddesindeki araçların hızlarını kavşaklara yaklaşırken, dönemeçlere girerken, dönemeçli yollarda ilerlerken azaltmamak maddesini ihlal ettiği, ayrıca tescil bilgilerinde 30 koltuklu yazılı olduğu halde araçta 33 koltuk bulunduğunu tespit etti.
03 FR 747 plakalı araç üzerinde teknik inceleme yapan bilirkişi heyeti, trafik kazasının sebebinin, aracın fren hidroliğinin boşalması neticesinde fren sisteminin devre dışı kalması ve frenlerin tutmaması olduğunu tespit etti. Fren sisteminin devre dışı kalmasının nedeninin ise birinci sebebi olarak sağ arka tekerlekte bulunan lastik sızdırmazlık contalarının yırtılması sebebiyle sağ arka tekerden hidroliğin tamamen boşalması, ikinci sebebin ise aracın fren sisteminin orijinal yapısına müdahale edilerek, fren sistemini güçlendirmek ve kolaylaştırmak amacıyla, uygun olmayan hava tanklı ek hava takviyeli servo fren sistemi takılması olduğu tespit edildi.
Bilirkişi raporunda ayrıca, kaza anında aracı kullanan sürücünün aracın sürekli kullanan bir sürücü olmadığı, kaza esnasında sürücünün el frenini de kullandığı, fakat aracı durduramadığı kazanın frenin patladıktan sonraki eylemlerinde sürücünün ihmali bulunmadığı, araç sahibinin asli kusurlu olduğu tespit edildi.
Kazada yaralananlar
Kazada, Simge Sınur, Beyzanur Hanol, Yasemin Namlıarkan, Bircan kıran, Bahan Sınur, Nazime Çiçek, Duygu Sertbaş, Nehir Sertbaş, Fatma Ecrin Ökten ve Cahide Güler yaralandı.
Kazada ölen vatandaşlar
Fatma Sevindik, Nesrin Öksüz, Mükerrem Salcan, Selda Altay, Ayşe Kolcu, Melisa Şele, Feray Akın, Gülüzar Kılıç, Cemile Sönmez, Fermudiye Ay, Leyla Konakçı, Zeynep Öksüz, Ayşe Nur Namlıarkan, Hatice Güllü, Leman Kılıç, Zübeyde Çalık, Nazlı Ceylan, Mübeccel Dedeoğlu, Münire Güler, Sultan Karadağ, Serpil Kaldırımcı, midibüs şoförü Armağan Sertbaş, Habil Güler ve Kemal Öksüz.

YASAL UYARI

Marmaristv.com.tr ’ nin yerel haberler bölümünde İHA’nın abonelerine gönderdiği haberler otomatik olarak derlenmektedir. Marmaristv.com.tr editörleri otomatik akış içinde bu haberlere editoryal müdahalede bulunmamıştır. Haber içeriklerinden hukuken ilgili ajans sorumludur.

YORUM YAZ

** Yorumunuzun sorumluluğu size aittir

YORUMLAR

Bilirkişi diyor ki fren patladıktan sonraki eylemlerde sürücünün ihmali yoktur... Ama aynı zamanda dönemeçlere gelirken hızını azaltmamaktan kusurludur diyor... Peki freni patlamış bir aracın Sakar gibi bir yerde nasıl durdurulacağını da yazsalardı bari... Beyler aracın freni patladığı için viraja hızlı giriyor ve takla atıyor zaten...

0 Hakan Deniz, 07.02.2018 22:26

ÇOK OKUNANLAR

MARMARİS AJANDASI

Tümü